Afgelopen dinsdag 18 juni was Bliss aanwezig bij het Where Marketing Meets Service event in DeFabrique in Utrecht, een event gericht op het delen van nieuwe inzichten en trends op het gebied van marketing en customer experience. Naast dat het bezoeken van een event natuurlijk gewoon een leuke activiteit is, zijn wij van mening dat het werkelijk van essentieel belang is dat je als bedrijf op events aanwezig bent. Vandaag delen we daarom met jullie 4 redenen waarom je zo nu en dan deel moet nemen aan een aan werk-gerelateerd event. Lees je mee?
- Nieuwe inzichten leiden tot een betere klant voorziening en dus bedrijfsgroei
Het spreekt natuurlijk voor zich om te zeggen dat het bezoeken van events leidt tot verbetering van de klantbeleving na het bezoeken van een event gericht op customer experience. Maar dit geldt niet alleen voor aan service-gerelateerde events, want het up-to-date houden van kennis over bedrijfsprocessen is áltijd nodig om vooruitgang te boeken. Want ook al werken lopende processen goed, nieuwe ontwikkelingen en trends kunnen alsnog tot een goedkopere en efficiëntere manier van werken leiden. Daar wordt toch iedereen blij van? - Je concurrenten doen het ook
Naast dat het up-to-date houden van kennis van belang is om aan de verwachtingen van de klant te kunnen voldoen, mag dit echt niet ontbreken als je een goede positie op de markt in wilt nemen. Wanneer je concurrenten zich namelijk wel aanpassen aan de nieuwe trends die op de markt verschijnen en jij niet, dan zul je als bedrijf achterblijven en mogelijk potentiële klanten mislopen. Ook mis je de kans om je van anderen te onderscheiden door als eerste nieuwe innovaties door te voeren. - Hogere werknemers productiviteit
Ondanks dat je een dag op kantoor mist, leidt het bezoeken van events tot meer productiviteit onder medewerker. Door even weg te zijn van je normale werkplek en je in een andere omgeving te bevinden kom je namelijk los van de dagelijkse sleur van werkzaamheden. Dit is niet alleen goed voor de concentratie, maar werkt ook motiverend. Wanneer je medewerkers namelijk de mogelijkheid geeft om events te bezoeken, krijgen ze persoonlijk de kans om zich te ontwikkelen. Deze ruimte voor persoonlijke groei zal als gevolg hebben dat je medewerkers extra gemotiveerd zijn om hun kennis toe te passen op de werkvloer, waar je als bedrijf weer sterker van wordt. - Dé plek om je netwerk te vergroten
Een event is er natuurlijk niet alleen om nieuwe kennis te verzamelen. Sterker nog, het is dé ideale plek om eens goed te netwerken. Naast dat events vaak druk bezocht worden (en er dus mensen genoeg zijn om een praatje mee te maken), ben je omringt door personen met gedeelde interesses en ambities. Geen enkele reden dus om niet te gaan, want wie weet wat je er allemaal uit kan halen!