Onze projectmanagers zijn echte ondernemers. Het veranderen van organisaties, processen en technologieën is hun drijfveer, zonder daarbij de impact op medewerkers uit het oog te verliezen. De projectmanagers zijn bekend met verschillende methodes zoals Scrum, Prince2, waterval, Lean of gewoon gezond boerenverstand. Tijdens het project borgen zij de tijd, de resources en de kwaliteit waarbinnen het project gerealiseerd dient te worden, met duidelijke succes- en acceptatiecriteria. Zo maken zij jouw project tot een succes.
Remedy is een gedateerd ticketing systeem dat één van onze beursgenoteerde partners tegenhield in haar groei. Het systeem is 20 jaar oud en is in veel opzichten te beperkend voor de organisatie in het uitvoeren van operaties, automatisering en innovatie. Aanpassingen in het systeem kosten te veel tijd. Daarnaast vereist het systeem een groot aantal aanpassingen en configuratie, waardoor er hoge kosten ontstonden door de tijdsverslindende activiteiten.
De klantvraag was om het IT Service Management (ITSM) systeem waarin medewerkers, bedrijfspartners en leveranciers hun operationele incidenten, veranderingen en serviceverzoeken kunnen melden, uitvoeren en oplossen, te vervangen. Het nieuwe systeem moet ‘futureproof’ zijn, waardoor het continue verbeteringen, innovaties en automatiseringen stimuleert.
Het kernresultaat van dit project is een stabiel en futureproof IT Service Management landschap gebaseerd op operaties 80+ partijen wereldwijd. De implementatie en inrichting van dit landschap heeft onze klant de volgende voordelen gebracht:
In de rol van projectmanager heeft één van onze Bliss professionals dit verouderde systeem vervangen met het nieuwe cloudplatform ServiceNow, een wereldwijd top 3 ITSM product. Met deze up-to-date software kan onze klant de digitale workflows en productiviteit verbeteren. Bliss begeleidde het onderhandelingsproces, het verzamelen van functionele requirements en het klaarmaken en implementeren van het nieuwe service systeem. Zo heeft onze Bliss*er bestaande processen zoals incidenten, problemen en configuraties gemigreerd en daarnaast ook applicaties, rapportages en andere helpdesk management functies overgezet.
Onze Bliss experts helpen jou van A tot Z bij veranderingen rondom jouw processen, mensen en technologieën. Altijd op een blissvolle wijze! Met welk vraagstuk kunnen we jou helpen?