LOGISTIEK

Meer transparantie voor klanten en medewerkers met een dashboard en app.

Diensten

Rollen

Onze product owners zijn verantwoordelijk voor het maximaliseren van de waarde van een product of dienst. Zij weten wat er speelt in de markt, kunnen dit vertalen naar een visie en maken deze visie concreet middels regelmatige intervallen (sprints). Als vertegenwoordiger van de klant vinden zij creatieve manieren om regelmatig in contact te blijven met de klant zodat de juiste user stories bepaald worden en in de juiste volgorde opgepakt worden. Belangrijke stakeholders verliezen zij niet uit het oog. Zij beschikken over een goede zelfreflectie om hun eigen mening te onderscheiden van de mening van de klant. 

Door de nieuwe features in de ECT app is binnen 4 maanden een gebruikers toename van 500% gerealiseerd!

Context van het project

Bliss ondersteunt bedrijven onder andere bij het verbeteren van klantervaring en interne processen. Bliss*er, Joop Halter, ondersteunt als Product Owner het development team binnen Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT) bij de ontwikkeling van een digitale oplossing voor het wegvervoer dat containers komt brengen en halen bij ECT.  

Onze aanpak

Bij ECT coacht en motiveert Joop het Scrum-team op inhoud en proces. Joop maakt complexe uitdagingen altijd begrijpelijk voor iedereen en legt de verbinding tussen klanten, partners en IT. Als Product Owner stemt Joop af met toekomstige gebruikers en enthousiasmeert en begeleidt hij het ontwikkelteam op inhoud, proces en interactie. Daarnaast zorgt hij ervoor dat alle interne stakeholders samenwerken om de ambitieuze roadmap van ECT in te vullen en te behalen! Met iteraties van 2 weken gaan features naar productie wat cruciaal is voor het leerproces van het team. Feedback en inzichten over de doelgroep komen snel terug bij het ontwikkelteam, die direct meegenomen werd in verdere ontwikkelingen. Joop zorgt bij uitbreiding van het ontwikkelteam dat alle afzonderlijke teamleden zich kunnen identificeren met de doelen, zodat iedereen zijn of haar bijdrage optimaal kan leveren. 

Resultaten

Om klanten beter en efficiënter te bedienen heeft Joop ten eerste als PO een multidisciplinair Scrum team geworven en samengegesteld. Vervolgens heeft hij samen met het team en stakeholders een breed gedragen road map voor de komende 3 jaar opgezet. Ook heeft Joop het initiatief genomen voor de implementatie van de ontwikkelstraat met CI/CD met Devops mindset. Het team heeft er samen voor gezorgd dat de eerste service binnen 4 maanden naar productie en beheer kon met een gebruikerstoename van 500%, waarmee de programmadoelstelling werd bereikt. De tweede dienst ging 5 maanden later in productie, waardoor op operationeel en tactisch niveau de knelpunten binnen de operatie herkend worden die potentieel de turn-around-time en de klanttevredenheid kunnen beïnvloeden.

Commercieel

Danitsja Goossens

Enthousiasme is haar middle name. Zij combineert inhoudelijke kennis met creativiteit en heeft een sterk gevoel van wat een klant nodig heeft. Haar uitgangspunt: Wat kan er wèl?

Heeft jouw organisatie hulp nodig bij een verandervraagstuk?

Onze Bliss experts helpen jou van A tot Z bij veranderingen rondom jouw processen, mensen en technologieën. Met welk vraagstuk kunnen we jou helpen? Ga naar de contactpagina en laat je gegevens achter.

Wij gebruiken cookies om deze website beter te laten functioneren. Bij verder gebruik van deze website gaan wij ervan uit dat u ermee akkoord gaat dat wij cookies plaatsen.
Ok!
nl_NLNL
nl_NLNL en_GBEN